Postat la data de: 27.11.2023, ora 14:10
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs comandant pluton - Plutonul de jandarmi Viseu de Sus

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Maramures organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa I.G.J.R. nr. 161807 din 13.10.2023
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 361 - Comandant pluton prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Maramures - Detașamentul 4 jandarmi Sighetu Marmației, jud. MM, ORAS VISEU DE SUS, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sergent major
  • pregătire de bază: studii liceale cu diplomă de BAC
  • pregătire de specialitate: Tehnician de Intervenție profesională(TIP) – după ocuparea postului;
    Tehnician de trecere operationala(TTO) – după ocuparea postului;
    Monitor de intervenție profesională(MIP) - după ocuparea postului;
    Monitor de trecere operationala(MTO) – după ocuparea postului;
  • alte cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizație de acces la informații clasificate Secret de serviciu
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - aptitudini decizionale, spirit de observație: dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de lucru sub presiunea timpului: dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de a comunica si competenta in redactare : dezvoltare foarte bună;
    - abilități în utilizarea echipamentelor informatice/ a echipamentelor din dotare: dezvoltare bună;
  • atitudini necesare/comportament: - respectarea prevederilor legale, a normelor de etică si deontologie profesională: dezvoltare foarte bună;
    - obiectivitate (atitudine impartială si nepărtinitoare în ceea ce priveste actiunile proprii si a celorlalti): dezvoltare bună;
    - discreție(păstrarea confidentialitatii actului profesional, a datelor si documentelor de uz intern): dezvoltare foarte bună;
    - loialitate( corectitudine si devotament în îndeplinirea atribuțiilor si sarcinilor de serviciu) : dezvoltare bună;
    - receptivitate si spirit de echipă: dezvoltare foarte bună;
    - preocupare pentru perfecționarea calificării profesionale: dezvoltare foarte bună;
    - responsabilitate, spirit de iniţiativă: dezvoltare foarte bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcţii de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - apt psihologic pentru funcții de conducere
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - cel puțin 2 ani în M.A.I.;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - vechime în specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei - 2 ani in specialitatea studiilor.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
15.12.2023, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
19.01.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 25.01.2024, ora 16:00
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarului de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de4 concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data desfășurării probei interviului, respectiv în data de 25.01.2024.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 06.02.2024, ora 12:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba interviului se desfășoară în data de 06.02.2024, ora 12.00.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. - în situația în care, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat “admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat; - în situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat declarat “admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat; - în situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriilor prevăzute anterior, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi delcarat “admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Neîndeplinirea uneia/unora dintre cerințe ori nerespectarea modalităților și termenelor de depunere a cererilor de înscriere și/sau a dosarelor de recrutare, atrage respingerea participării la concurs.
    Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs prevăzute în prezentul anunț.

  9. Probele de concurs se vor desfășura conform graficului din prezentul anunt.

  10. Actele normative prevăzute în bibliografia recomandată candidaților vor fi studiate în forma actualizată la data publicării anunțului de concurs.

Informații suplimentare:
  1. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat candidatul, trebuie să cuprindă următoarele informații:
    - gradul deținut;
    - vechime în armă;
    - vechime în specialitatea structurii;
    - vechime în specialitatea studiilor;
    - vechime în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate națională;
    - dacă este cercetat disciplinar, dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - nivelul de acces la informatii clasificate.

  2. Pentru documentele solicitate, eliberate de structura de resurse umane a unităţii în care este încadrat candidatul, care conţin date referitoare la situaţia acestuia, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării anunţului.

  3. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  4. În perioada alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic prin depunerea unor fișiere, în format .PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10MB) care să cuprindă documentele enunțate în Conținutul dosarului de recrutare, după caz, potrivit opțiunii exprimate prin cererea de înscriere la concurs, din prezentul anunț.
    Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!

  5. - Cererile de înscriere, precum și celelate documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, nu vor fi luate în considerare.
    - Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  6. Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul MAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare ,,Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obținerea unor avize/autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor, iar acestea nu se obțin ulterior numirii în funcție, cadrul militar este eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii, cu excepția situațiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare”.

  7. Cererea de înscriere la concurs se transmite SCANATĂ la adresa de e-mail: resurse.umane@jandarmeriamaramures.ro în format PDF până la data de 15.12.2023, ora 14.00 inclusiv.
    Candidații care depun cererile de înscriere la concurs la adresa de e-mail: resurse.umane@jandarmeriamaramures.ro în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii în cel mai scurt timp, în intervalul orar 08.00 – 16.00 al zilelor lucrătoare, și un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.
    Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANAT în volum complet și în integralitatea lor, în format .PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10MB) la adresa de e-mail unde a fost depusă cererea de înscriere, până la data de 19.01.2024, inclusiv. Se trimite un singur e-mail de la un candidat, în cazul în care se vor trimite mai multe e-mailuri, se va lua în calcul doar primul e-mail. Nu se acceptă eventualele completări ale e-mailului.
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. cerere de înscriere, CV, declarație etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului (ex. „DET3.POPESCU.Ion”).
    Cererea de contestare a probei/concursului se denumește în mod corespunzător și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului (ex.contestatie – POPESCU.Ion).

Date de contact:
  1. Documentele se vor transmite la adresa de e_mail: resurse.umane@jandarmeriamaramures.ro

Grafic concurs:
  1. GRAFIC comandnt pluton.pdf - Adăugat la: 27.11.2023, ora 14:02
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 27.11.2023, ora 11:40
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 27.11.2023, ora 11:40
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 27.11.2023, ora 11:40
  4. TERMATICA si bibliografie comandnt pluton.pdf - Adăugat la: 27.11.2023, ora 14:01
  5. Anunț - 501-Concurs comandant pluton - Plutonul de jandarmi Viseu de Sus - Concurs comandant pluton - Plutonul de jandarmi Viseu de Sus.pdf - Adăugat la: 14.02.2024, ora 8:14
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Rezultate probă - Lista candidatilor care nu indeplinesc conditiile NET - Lista candidatilor care nu indeplinesc conditiile NET.pdf - Adăugat la: 05.02.2024, ora 11:20
  2. Rezultate probă - TABEL PENTRU EVALUAREA DOSARELOR - TABEL PENTRU EVALUAREA DOSARELOR.pdf - Adăugat la: 05.02.2024, ora 11:21
  3. Alte informări pentru candidați - Anunt privind replanificarea probei de interviu - Anunt privind replanificarea probei de interviu.pdf - Adăugat la: 05.02.2024, ora 13:56
  4. Rezultate probă - Tabel rezultate concurs interviu - Tabel rezultate concurs interviu.pdf - Adăugat la: 12.02.2024, ora 15:04
  5. Rezultate probă - Tabel rezultate finale concurs - Tabel rezultate finale concurs.pdf - Adăugat la: 14.02.2024, ora 8:14