Postat la data de: 29.08.2024, ora 16:59

Concurs pentru ocuparea funcției de Șef birou la Serviciul Investigații Criminale

Inspectoratul de Politie Judetean Galati organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 240 - Șef birou I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Galati - Biroul Combaterea Infracțiunilor contra Patrimoniului și Grupări Infracționale din cadrul Serviciului Investigații Criminale, jud. GL, MUNICIPIUL GALATI, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim inspector principal de poliție
  • pregătire de bază: Să fi absolvit studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licență/echivalentă în una din specializările următoarelor domenii fundamentale de științe: științe juridice, economice ori științe militare și informații sau cursuri postuniversitare ori de masterat (studii de master) în specializarea management sau una din specializările următoarelor domenii fundamentale de științe: științe juridice, științe economice ori științe militare sau informații ( pentru cei care au absolvit anterior organizării studiilor universitare în sistem Bologna) / studii de master, ciclul II de studii universitare, în ramura de științe - științe economice sau în unul din următoarele domenii universitare de masterat: drept, științe militare, informații și securitate națională, ordine publică și siguranță națională ori management ( pentru cei care au absolvit studii universitare în sistem Bologna)
    Să fi absolvit studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă ( pentru cei care au absolvit anterior organizării studiilor universitare în sistem Bologna) studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare ( pentru cei care au absolvit studii universitare în sistem Bologna)
  • pregătire de specialitate: -
  • alte cunoştinţe: De cultură generală, în domeniu juridic, abilități în utilizarea computerului
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Să dețină/să obțină aviz de numire ca organ de cercetare al poliției judiciare
    Sa dețină/ să obțină autorizație de acces la documente clasificate nivel ,,Strict secret"
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: -
  • vechime în muncă/din care în MAI: Minim 5 ani
  • vechime în funcţii de conducere: -
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Să aibă un nivel de cultură corespunzător
    Cunoașterea sistemului instituțional din MAI, a tehnicilor specifice de lucru, a terminologiei specifice, a regulilor de bune practici care operează în domeniu - dezvoltare foarte bună
    Capacitate de comunicare - dezvoltare bună
    Spirit de observație - dezvoltare foarte bună
    Rezistență la stres, de lucru sub presiunea timpului - dezvoltare foarte bună
    Gândire analitică și conceptuală - dezvoltare foarte bună
    Abilități de utilizare a computerului - dezvoltare foarte bună
  • atitudini necesare/comportament: Atitudine pozitivă față de muncă: interes profesional, spirit de inițiativă, conștiinciozitate, rigurozitate, exigență, perseverență, solicitudine, obiectivitate
    Prestanță ( limbaj și vestimentație adecvată, respectarea regulilor de poltețe)
    Comportament echilibrat și stăpânire de sine ( fără excese sau izbucniri emoționale)
    Trăsături pozitive de caracter/ - integritate morală, sociabilitate, discreție, spirit critic, adaptibilitate, răbdare, fermitate.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Corespunzătoare conform baremelor medicale din M.A.I
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihic și psihologic
    Personalitate normal structurată
    Să manifeste rezistență și stabilitate psihică, echilibru emoțional, fără tendințe impulsive, depresive, ipohondrice, fobio-obsesive, rezistență la stres.
  • alte cerințe: -
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: -
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: -
  • vechime în funcţii de conducere în unități ale MAI: Nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - Exercită conducerea efectivelor din subordine și asigură executarea de către acestea a atribuțiilor specifice prevăzute în actele normative, dispozițiile, ordinele de linie și Regulamentul de Organizare și Funcționare al IPJ Galați
    - În absența șefului Serviciului Investigații Criminale poate fi desemnat să preia atribuțiile acestuia asigurând comanda serviciului
    - Răspunde în fața șefului serviciului și a conducerii IPJ Galați pentru modul în care s-au organizat și executat activitățile de prevenire și combatere a infracțiunilor din competență
    - Analizează dinamica situației operative, iar în baza concluziilor desprinse propune măsuri sau dispune executarea de activități specifice pentru prevenirea și combaterea fenomenului infracțional dat în competență
    - Întocmește analize privind situația operativă, sinteze, informări cu privire la cazurile complexe sau fenomenele de natură judiciară, propune și execută sarcini pentru combaterea infracțiunilor din competență
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
13.09.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  8. *Acord de acceptare înregistrare audio-video

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba de selecţie pentru concurs va fi interviul structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I, din tematica şi bibliografia ce urmează a fi postate în secțiunea fișiere a acestui anunț, acesta fiind înregistrat audio/video.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obțin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate Inspectorului Șef al Inspectoratului de Poliție Județean Galați și vor fi trimise online, la adresa de e-mail a Serviciului Resurse Umane, respectiv, resurseumane@gl.politiaromana.ro, până la data de 13.09.2024, ora 12:00. Dosarele de recrutare vor fi transmise, până la aceeași dată, respectiv 13.09.2024, ora 12:00, exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Serviciului Resurse resurseumane@gl.politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016.

Informații suplimentare:
  1. Atenţie! După data limită de înscriere, respectiv data de 13.09.2024, ora 12:00, nu se vor mai efectua înscrieri.

  2. Documentele vor fi transmise într-o arhivă cu numele candidatului, iar dimensiunea acesteia nu trebuie să depășească 50 MB.
    La rubrica „Subiectul e-mailului” fiecare candidat va trece numele și prenumele lui, precum si funcția la care dorește să se înscrie. (Ex: Ion Alexandru – Șef birou – Investigații Criminale)

  3. Este interzisă înscrierea la concurs precum și transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin orice altă modalitate decât cea în format electronic scanat, la adresa de e-mail resurseumane@gl.politiaromana.ro, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situația adoptării altei modalități decât cea reglementată în prezentul paragraf.

  4. Fiecare candidat înscris la concurs va primi un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi folosit pentru identificarea lui pe întreaga procedură de concurs. Candidaţilor li se va transmite la adresa de e-mail indicată de către acesta, un e-mail de confirmare a primirii cererii de înscriere la concurs, precizându-se codul unic de identificare.

  5. Candidatul declarat „ADMIS” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
    Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

  6. În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prevederile art. 57^1 alin. (5) din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 140/2016 se aplică în mod corespunzător, respectiv, în cazul neîndeplinirii acestei condiții, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  7. Tematica, bibliografia și graficul concursului urmează a fi postate în secțiunea ,,Fișiere publicate ulterior activării anunțului" -

Date de contact:
  1. tel . centrala: 0236407000, int. 20114 și 20119

Grafic concurs:
    Nu sunt încărcate fișiere.
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.08.2024, ora 14:10
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 28.08.2024, ora 14:10
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.08.2024, ora 14:10
  4. Model - Acord - Acord inregistrare audio-video.docx - Adăugat la: 28.08.2024, ora 14:43
  5. Tematică și bibliografie.pdf - Adăugat la: 29.08.2024, ora 16:58
  6. Anunț - 5204-Concurs pentru ocuparea funcției de Șef birou la Serviciul Investigații Criminale - Concurs pentru ocuparea funcției de Șef birou la Serviciul Investigații Criminale.pdf - Adăugat la: 29.08.2024, ora 16:59
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Modificare Cerin'ele postului - Erata Concurs .docx - Adăugat la: 30.08.2024, ora 9:12
  2. Erată - Grafic desfășurare concurs - Grafic .docx - Adăugat la: 05.09.2024, ora 15:44
  3. Anunț - Evaluare psihologica - ANUNT testare psihologica candidat - FS.doc - Adăugat la: 17.09.2024, ora 15:35