Postat la data de: 08.01.2024, ora 14:23
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

ȘEF SERVICIU II -LA SERVICIUL COMUNICAȚII ȘI TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Botosani organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 56 - Sef serviciu II prevăzut cu gradul de Capitan - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Botosani - Serviciul Comunicatii si Tehnologia Informatiei, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: capitan
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare), absolvite cu diplomă de licență, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă: informatică, inginerie electrică, electronică și telecomunicaţii, ingineria sistemelor, calculatoare şi tehnologia informaţiei.
  • pregătire de specialitate: studii superioare de lungă durată sau studii postuniversitare/studii universitare de masterat (ciclul II de studii universitare), absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate, clasa „secrete de stat” - nivelul „strict secret” (obţinută după numirea pe funcţie);
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: -2 ani;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani;
  • vechime în armă: - nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este cazul;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Atenţie selectivă - aptitudinea de concentrare asupra unei sarcini fără a fi distras, presupunând şi concentrare asupra unei sarcini plictisitoare (dezvoltare bună);
    - Atenţie distributivă - aptitudinea de a trece de la o sursă de informaţie la altele, presupunând utilizarea a numeroase surse pentru a recepţiona rapid informaţiile complexe (dezvoltare bună);
    - Receptivitate la probleme - aptitudinea de a constata că ceva este greşit sau că ceva riscă să funcţioneze greşit, presupunând recunoaşterea faptului că există o problemă, sesizarea problemelor foarte rare sau complexe, identificarea tuturor elementelor problemei, în cele mai mici detalii (dezvoltare bună);
    - Raţionament deductiv - aptitudinea de a aplica reguli generale la probleme specifice în scopul găsirii unor răspunsuri care au au sens, presupunând mai multe etape logice în care se utilizează reguli generale pentru a găsi răspunsuri la probleme complexe (dezvoltare bună);
    - Capacitate de înţelegere - aptitudinea de a înţelege ideile prezentate prin intermediul limbajului scris şi vorbit, presupunând înţelegerea informaţiilor complexe sau a detaliilor care conţin diferenţierile subtile ale sensurilor (dezvoltare bună);
    - Capacitate de exprimare - aptitudinea de a comunica informaţii şi idei prin intermediul vorbirii sau scrisului astfel încât alţii să înţeleagă, presupunând utilizarea clară şi bine organizată a cuvintelor şi frazelor în scopul comunicării ideilor subtile şi complexe altor persoane (dezvoltare bună);
    - Gândire critică - capacitatea de utilizare a logicii şi raţiunii pentru a identifica punctele forte şi slabe ale soluţiilor, concluziilor şi abordărilor alternative (dezvoltare bună);
    - Negociere - capacitatea de aducere totală a părţilor divergente şi încercarea de aplanare a punctelor de vedere diferite (dezvoltare bună);
    - Luarea deciziilor - capacitatea de evaluare comparativă a costurilor şi beneficiilor acţiunilor potenţiale pentru a o alege pe cea mai potrivită (dezvoltare bună);
    - Evaluarea sistemelor - capacitatea de identificare a criteriilor şi indicatorilor de performanţă ai sistemului, precum şi a acţiunilor necesare pentru a-i îmbunătăţi sau corecta performanţele, comparativ cu scopurile acestuia (dezvoltare bună);
    - Coordonare - capacitatea de ajustare a propriilor acţiuni în funcţie de acţiunile altora (dezvoltare bună).
  • atitudini necesare/comportament: - Leadership - disponibilitatea de a conduce, a avea controlul, a oferi opţiuni şi direcţie (dezvoltare bună);
    - Iniţiativă - disponibilitate pentru asumarea de responsabilităţi şi provocări (dezvoltare bună);
    - Responsabilitate - seriozitate şi un comportament de nădejde în îndeplinirea sarcinilor (dezvoltare bună);
    - Lucru în echipă – efortul de colaborare a unui grup de a atinge un obiectiv comun sau de a îndeplini o sarcină cel mai efficient posibil; (dezvoltare bună);
    - Ascultare activă -acordare a întregii atenţii cuvintelor altor persoane, disponibilitatea de a pătrunde semnificaţia acestora, punerea întrebărilor adecvate şi evitarea întreruperilor la momente nepotrivite (dezvoltare bună);
    - Preocuparea faţă de alţii - receptivitate faţă de nevoile şi sentimentele altora, cât şi înţelegerea şi ajutarea colegilor de muncă (dezvoltare bună);
    - Autocontrol - menţinerea calmului, neafişarea emoţiilor, controlarea mâniei şi evitarea comportamentului agresiv, chiar în situaţii foarte dificile (dezvoltare bună);
    - Toleranţa la stres - cceptarea criticilor şi abordarea calmă şi eficace a situaţiilor foarte stresante (dezvoltare bună);
    - Obiectivitate - atitudine imparţială şi nepărtinitoare în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi (dezvoltare bună);
    - Discreţie - păstrarea confidenţialităţii actului profesional, a datelor şi documentelor de uz intern (dezvoltare bună);
    - Integritate - un comportament onest şi etic (dezvoltare bună);
    - Loialitate - corectitudine şi devotament în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu (dezvoltare bună);
    - Perseverenţă - perseverenţă în faţa obstacolelor (dezvoltare bună).

  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: aviz psihologic-Apt pentru functii de conducere
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - planifică, organizează, coordonează, conduce, controlează şi evaluează activitatea personalului care încadrează serviciul;
    - menţine în stare de funcţionare sistemul informatic şi de comunicaţii la nivelul inspectoratului, asigură conducerea în secret a misiunilor și realizarea legăturii cu forţele participante la misiuni, gestionarea bunurilor materiale de resortul comunicații și tehnologia informaţiei.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: minim 3 ani
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
15.01.2024, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
22.01.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligatia de a participa la evaluarea psihologica, conform planificarii in acest scop, ori in situatia in care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor functii de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfasurarii interviului, acest aspect se va mentiona in cererea de inscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 31.01.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare si acordarea punctajului aferent se realizeaza de catre comisia de concurs cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de desfasurarea probei interviului.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 12.02.2024, ora 14:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se inregistraza audio si video.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. 1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. 2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. 3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute la alin. (1) şi (2), preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat «admis».

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. 1. Cererea de înscriere la concurs, C.V.-ul, cartea de identitate şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit SCANAT la adresa de e-mall: contact@jandarmeriabotosani.ro în format .pdf (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb,), până la data de 15.01.2024 ora 14.00.

    2. Documentele transmise în scopul înscrierii la concurs se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora, cu ataşarea numelui şi prenumelui complet al candidatului şi nu vor conţine diacritice (ex.: Cerere înscriere, C.V., Declaraţie, etc Popescu Vasile), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie numele şi prenumele complet al candidatului şi unitatea de provenienţă (ex.; PopescuVasile lJJ_BT).

    3. La primirea cererii de înscriere, C.V.-ului, cărţii de identitate şi declaraţiei de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, candidaţii vor primi un e-mail de confirmare a înregistrării cererii şi codul unic de înregistrare, în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior pe pagina de internet a unităţii, referitoare la desfăşurarea concursului.

    4. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise SCANAT în volum complet şi în integralitatea lor, în format .pdf (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb.) la adresa de e-mail: contact@jandarmeriabotosani.ro, până la data de 22.01.2024 ora 12.00.

    5. Cererea de contestare a probei/concursului se denumeşte în mod corespunzător şi va avea ataşat numele şi prenumele candidatului şi nu va conţine diacritice. (Ex.: Contestatie PopescuVasile lJJ_BT)

    6. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane din unitatea de provenienţă a candidatului va cuprinde următoarele informaţii:
    □ gradul militar deţinut;
    □ perioada de valabilitate a autorizaţiei de acces la informaţii clasificate şi nivelul de acces;
    □ dacă sunt cercetaţi disciplinar, dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la Ordinul MAI. nr, 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
    □ vechimea în muncă / din care în instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    □ vechimea în armă;
    □ vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    □ vechimea în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs;
    □ calificativele obţinute cu ocazia aprecierii anuale de serviciu pe întreaga perioadă a carierei profesionale;
    □ sancţiuni disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    □ recompense acordate de-a lungul carierei.

    7. Adeverința eliberată de unitatea de proveniență este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării prezentului anunț.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține la numărul de telefon 0231.511.533, interior 24527, în zilel lucrătoare, între orele 08.00-16.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs sef SCTI.pdf - Adăugat la: 08.01.2024, ora 11:09
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 05.01.2024, ora 14:54
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 05.01.2024, ora 14:54
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 05.01.2024, ora 14:54
  4. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE - SEF SERVICIU II SCTI.pdf - Adăugat la: 08.01.2024, ora 11:13
  5. Anunț - 676-ȘEF SERVICIU II -LA SERVICIUL COMUNICAȚII ȘI TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI - ȘEF SERVICIU II -LA SERVICIUL COMUNICAȚII ȘI TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI .pdf - Adăugat la: 08.01.2024, ora 14:23
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.