Postat la data de: 06.02.2024, ora 14:43
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Anunț concurs ocupare post de conducere vacant de Șef serviciu I - SPIRC

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Neamt organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 93920 din 08.01.2024 privind aprobarea demarării procedurii de concurs.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 46 - Șef serviciu I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Neamt - Serviciul Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților, jud. NT, MUNICIPIUL PIATRA NEAMT, Domeniu de activitate: Reziliența comunitățilorIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Locotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
  • pregătire de specialitate: Studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei (pentru absolvenții studiilor universitare de licență – ciclul I Bologna)
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate de nivel „Secret”, după încadrare
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 5 ani / 3 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, munca în echipă – nivel de dezvoltare „bun”;
    - aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor – nivel de dezvoltare „bun”;
    - aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, auto-controlul, dezvoltarea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența – nivel de dezvoltare „bun”.
  • atitudini necesare/comportament: - oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonaților; spiritul de inițiativă; asumarea răspunderii; preocuparea pentru dezvoltarea personală; respectarea prevederilor legale și loialitate față de instituție; perseverență; prestanță; obiectivitate; discreție – nivel de dezvoltare „bun”.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcții de conducere
  • definirea sumara a atributiilor postului: - asigură implementarea cadrului procedural necesar organizării, planificării şi desfăşurării activităţilor de pregătirea salariaţilor, preşcolarilor, elevilor şi studenţilor;
    - participă la scrierea şi implementarea proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă;
    - asigură implementarea cadrului procedural necesar organizării, planificării şi desfăşurării activităţilor de pregătire a personalului structurilor din subordinea inspectoratului, voluntarilor şi al serviciilor voluntare/private pentru situaţii de urgenţă;
    - asigură elaborarea documentelor de organizare şi planificare a cursurilor în domeniul pregătirii în domeniul situaţiilor de urgenţă a personalului cu funcţii de conducere din cadrul administraţiei publice centrale şi locale, instituţiilor publice şi operatorilor economici, precum şi a personalului de specialitate;
    - asigură implementarea cadrului procedural necesar organizării, planificării şi desfăşurării activităţilor de pregătire a salariaţilor, preşcolarilor, elevilor şi studenţilor;
    - participă la scrierea şi implementarea proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcții de conducere
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
14.02.2024, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
06.03.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
Perioada de desfășurare a examinării: 26.02.2024, ora 8:15 - Nu este setată data de final
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 07.03.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare şi acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea probei interviului

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 15.03.2024, ora 12:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video, accesul candidaților realizându-se pe baza documentelor de identitate.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei este definitivă

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile prevăzute mai sus, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. În conformitate cu prevederile art.5^1 din Anexa nr.3 la OMAI nr.177/2016, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhici nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.
    Candidaţii declaraţi „respins” la concursul organizat pentru ocuparea postului vacant/posturilor vacante pentru care au candidat, nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.
    2. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul, trebuie să cuprindă următoarele informaţii:
    • vechimea în muncă;
    • vechimea în armă;
    • vechimea în sistemul de apărare, ordine publică și securitate naţională;
    • vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    • funcţiile îndeplinite de persoana în cauză, unitatea-structura/angajatorul, perioada;
    • gradul militar deţinut;
    • calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;
    • dacă deţine autorizaţie de acces pentru lucrul cu informaţii şi documente clasificate şi nivel deţinut.
    Data la care se calculează vechimea candidatului este data înregistrării prezentului anunţ.
    Adeverința eliberată de structura de resurse umane este valabilă doar dacă este emisă ulterior publicării prezentului anunț.
    3. Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concursul/examenului de ocupare a postului vacant, candidații trebuie să transmită documentele solicitate, exclusiv în format electronic, conform graficului de concurs, la adresa de e-mail resurse.umane@ijsunt.ro. La subiectul e-mail-ului se va specifica numele și prenumele candidatului, funcția și structura pentru care dorește participarea la concurs (ex. Popescu Vasile_șef serviciu I_SPIRC).
    Cererea de înscriere la concurs și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, vor fi completate de către candidați în mod lizibil, cu pix sau stilou de culoare albastră, datate și semnate.
    La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de selecție. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin transmiterea unui e-mail (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08:00-16:00 ale fiecărei zile lucrătoare), ca răspuns la e-mail-ul prin care acesta a înaintat documentele solicitate pentru participarea la selecție.

Date de contact:
  1. Relaţii privind organizarea şi desfăşurarea concursului pot fi obţinute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava” al judeţului Neamţ sau la telefon 0233216815, interioare 27126/27127/27007, în zilele lucrătoare de luni până vineri, între orele 08:00-15:00

Grafic concurs:
  1. Anexa nr.2_Grafic concurs_șef serviciu I_SPIRC.pdf - Adăugat la: 06.02.2024, ora 14:12
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 30.01.2024, ora 8:58
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 30.01.2024, ora 8:58
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 30.01.2024, ora 8:58
  4. Anexa nr.1_Tematica si bibliografia_șef serviciu I_SPIRC.pdf - Adăugat la: 06.02.2024, ora 14:11
  5. Anunț - 811-Anunț concurs ocupare post de conducere vacant de Șef serviciu I - SPIRC - Anunț concurs ocupare post de conducere vacant de Șef serviciu I - SPIRC.pdf - Adăugat la: 08.03.2024, ora 13:58
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Comunicat evaluare psihologica sef serviciu I- SPIRC - Comunicat evaluare psihologica sef serviciu I -SPIRC.pdf - Adăugat la: 20.02.2024, ora 10:58
  2. Alte informări pentru candidați - Comunicat rezultat testare psihologică pentru postul de șef serviciu I-SPIRC - Comunicat rezultat testare psihologica pentru postul de sef serviciu I - SPIRC.pdf - Adăugat la: 04.03.2024, ora 11:04
  3. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs.pdf - Adăugat la: 07.03.2024, ora 14:08
  4. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel cu rezultatele obținute la proba de evaluare a dosarelor de recrutare - Tabel nominal cu rezultatele obținute la proba de evaluare a dosarelor de recrutare.pdf - Adăugat la: 07.03.2024, ora 14:10
  5. Rezultate probă - Rezultate finale proba evaluare dosare concurs sef serviciu I SPIRC - Rezultate finale proba evaluare dosare concurs sef serviciu I SPIRC.pdf - Adăugat la: 08.03.2024, ora 13:58