Postat la data de: 01.02.2024, ora 15:37
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs șef serviciu II la Serviciul Ordine și Siguranță Publică

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Bistrita-Nasaud organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota raport a I.G.J.R. nr. 161770 din 13.10.2023
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 21 - Șef Serviciu II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bistrita-Nasaud - Jandarmeriei Române, jud. BN, MUNICIPIUL BISTRITA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: minim căpitan
  • pregătire de bază: Să fie absolvenți de studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență – ciclul I de studii universitare, absolvite cu diplomă de licență, în una din ramurile de știință: științe juridice, științe administrative, științe politice, științe militare, informații și ordine publică.
  • pregătire de specialitate: Să fie absolvenți de studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor funcției sau studii universitare de lungă durată în specialitatea studiilor funcției.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Să dețină certificat de securitate / autorizație de acces la informații clasificate (după numirea în funcție va fi obținută autorizația pentru nivelul de acces „STRICT SECRET”).
    Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obținerea unor avize/autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor, iar dacă acestea nu se obțin ulterior numirii în funcție, cadrul militar este eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii, cu excepția situațiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995”.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Să fie declarați „apt psihologic pentru funcție de conducere” la evaluarea organizată în acest scop.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Să aibă o vechime în muncă de minim 3 ani, din care instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de minim 3 ani.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Conducere şi planificare - dezvoltare bună;
    Lucru sub presiunea timpului - dezvoltare bună;
    Inteligenţă şi memorie durabilă - dezvoltare bună;
    Atenţie selectivă- dezvoltare bună;
    Atenţie distributivă - dezvoltare bună;
    Receptivitate la probleme - dezvoltare bună;
    Raţionament deductiv- dezvoltare bună;
    Procesare a informaţiilor- dezvoltare bună;
    Învăţare şi ascultare activă - dezvoltare bună;
    Rezolvare a conflictelor şi negociere cu alţii - dezvoltare bună;
    Capacitate de înţelegere şi de exprimare - dezvoltare medie;
    Capacitate de comunicare- dezvoltare medie;
    Gândire critică, analitică şi conceptuală - dezvoltare medie.
  • atitudini necesare/comportament: Atenţie la detalii - dezvoltare bună;
    Responsabilitate şi rigurozitate - dezvoltare bună;
    Demnitate şi solidaritate - dezvoltare bună;
    Autocontrol - dezvoltare bună;
    Toleranţa la stres - dezvoltare bună;
    Obiectivitate şi consecvenţă - dezvoltare bună;
    Discreţie - dezvoltare bună;
    Lucru în echipă - dezvoltare bună;
    Integritate - dezvoltare bună;
    Cooperare - dezvoltare medie;
    Iniţiativă - dezvoltare medie.
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Să fie declarați „apt medical”.
  • alte cerințe: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani.
  • vechime în armă: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Cunoaşte în permanenţă situaţia operativă din zona de responsabilitate, dinamica misiunilor, angrenarea efectivelor şi ia măsuri pentru folosirea eficientă a resurselor şi executarea în bune condiţii a activităţilor;
    Asigură elaborarea documentelor de planificare, organizare, coordonare, conducere, control şi executare a misiunilor specifice la nivelul unităţii, conform competenţelor legale în vigoare;
    Planifică, organizează, coordonează, conduce, controlează şi evaluează activitatea personalului care încadrează serviciul;
    Asigură raportarea la eşaloanele superioare, la termen, a sintezelor şi analizelor, privind activităţile desfăşurate de unitate pe linia executării misiunilor de ordine publică;
    Asigură transmiterea operativă a ordinelor, dispoziţiilor şi urmăreşte îndeplinirea acestora de către subunităţile care execută misiuni de ordine publică.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
09.02.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
16.02.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 22.02.2024, ora 12:00
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 29.02.2024, ora 12:30
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

  3. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile specificate anterior, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Adeverința eliberată de către structura de resurse umane a unității unde este încadrat
    candidatul/ a unității care are competență de numire pe postul unde este încadrat
    candidatul, valabilă doar dacă a fost emisă ulterior datei publicării prezentului anunț de
    concurs,
    trebuie să cuprindă următoarele informații:
    - gradul militar deținut;
    - nivelul de acces la informații clasificate, potrivit autorizației deținute, precum și
    perioada de valabilitate a acesteia;
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională;
    - vechimea în M.A.I.
    - vechimea în specialitate structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - dacă este cercetat disciplinar, se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau este
    pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016
    privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului
    Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obținute la aprecierile anuale de serviciu pe întreaga perioadă a carierei
    profesionale;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei profesionale;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei profesionale).
    În perioada alocată conform graficului de concurs, candidaţii constituie dosarul de
    recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fişiere, în format PDF care să
    cuprindă documentele enunţate în prezentul anunţ.

Date de contact:
  1. Informații suplimentare se pot obține de la Biroul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Bistrița–Năsăud, cu sediul în Bistrița, str. Romană, nr. 17/A sau la telefon 0263 / 239733, interior 24535. Adresa de e-mail la care se vor depune documetele constitutive ale dosarului de recrutare: ru@jandarmeriabistrita.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 01.02.2024, ora 14:14
Fișiere anunț:
  1. Cerere de înscriere - MODEL CERERE INSCRIERE CONCURS.docx - Adăugat la: 01.02.2024, ora 14:06
  2. CV Europass - MODEL CV Europass.docx - Adăugat la: 01.02.2024, ora 14:06
  3. Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare - MODEL DECLARATIE.DOCX - Adăugat la: 01.02.2024, ora 14:07
  4. Tematica si bibliografie.pdf - Adăugat la: 01.02.2024, ora 14:14
  5. Anunț - 834-Concurs șef serviciu II la Serviciul Ordine și Siguranță Publică - Concurs șef serviciu II la Serviciul Ordine și Siguranță Publică .pdf - Adăugat la: 01.03.2024, ora 15:23
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Rezultate probă - Tabel rezultate obtinute la proba de analiza a dosarului - Tabel rezultate obtinute la analiza dosarului.pdf - Adăugat la: 22.02.2024, ora 13:02
  2. Rezultate probă - Tabel rezultate probă interviu - Tabel rezultate la proba interviu concurs sef serviciu II SOSP.pdf - Adăugat la: 29.02.2024, ora 15:35
  3. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel cu rezultatele finale obtinuțe la concursul de șef serviciu II SOSP - Tabel cu rezultatele finale obtinute la concursul de sef serviciu II SOSP.pdf - Adăugat la: 01.03.2024, ora 15:23