Postat la data de: 19.02.2024, ora 15:34
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Comandant detașament I - Detașamentul 1 de Pompieri Brașov

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Brasov organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 119 - Comandant detașament I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Brasov - Detașamentului 1 de Pompieri Brașov, jud. BV, MUNICIPIUL BRASOV, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: locotenent
  • pregătire de bază: - științe inginerești, în domeniul de licență „ingineria instalațiilor” sau absolvenți ai studiilor superioare de lungă durată sau studii universitare de licență militare sau civile în domeniile fundamentale:
    - matematică și științe ale naturii, în domeniile de licență „matematică”, „informatică”, „fizică”, „chimie”, „ingineria instalațiilor”, „inginerie chimică”;
    - științe inginerești, în domeniile de licență „inginerie civilă”, „ingineria instalațiilor”, „inginerie mecanică”, „inginerie electrică”, „inginerie energetică”, „inginerie electronică, telecomunicații și tehnologia informației”, „ingineria sistemelor”, „inginerie genistică”, „inginerie industrială”, „științe inginerești aplicate”, „ingineria materialelor”, „ingineria mediului”, „inginerie și management”;
    - științe sociale, în domeniile de licență „drept”, „științe administrative”, „științe militare, informații și ordine publică”, „cibernetică, statistică și informatică economică”, „contabilitate”, „economie”, „finanțe”, „management”;
    - știința sportului și educației fizice, în domeniul de licență „educație fizică și sport”
  • pregătire de specialitate: nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat de securitate, de nivel „SECRET”, după încadrare
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcții de conducere
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcții de conducere
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
29.02.2024, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
07.03.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop. ori în situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfășurării interviului, acest aspect se va menționa în cererea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video. Accesul candidaților se va realiza pe baza documentului de identitate.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Atenție! În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  9. Atenție! În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, iar ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat „admis”, prevederile art. 57^1 din OMAI nr. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare se aplică în mod corespunzător iar oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, CV-ul, copia actului de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit scanat, în format .pdf, la adresa de e-mail concurs1@isujbv.ro, până la data de 29.02.2024 (inclusiv), ora 14.00.
    Termenul limită pentru transmiterea celorlalte documente necesare constituirii dosarului de recrutare este 07.03.2024 (inclusiv), ora 14.00. Acestea vor fi transmise în volum complet și în integralitatea lor printr-un singur e-mail, la adresa concurs1@isujbv.ro.

    La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin transmiterea unui e-mail, ca răspuns la e-mail-ul prin care acesta a înaintat documentele solicitate pentru participarea la concurs. Confirmarea înscrierii și transmiterea codului unic de identificare se va face în ziua înscrierii sau cel târziu în următoarea zi lucrătoare. Verificarea depunerii complete și corecte a documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine în totalitate candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar primirea e-mail-ului, nu și dacă documentele sunt corect întocmite/scanate sau dacă dosarul de recrutare este complet, verificarea și stabilirea acestui aspect urmând a se face ulterior, conform graficului de concurs, de către comisia numită în acest sens.

  2. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informaţii:
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în armă;
    - vechimea în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    - vechimea în specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - gradul militar deţinut;
    - calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare;
    - istoricul funcţiilor deţinute de către candidat, în parcursul carierei sale profesionale

  3. Adeverința eliberată de structura de resurse umane este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării prezentului anunț.

  4. În vederea obținerii punctajului stabilit pentru criteriile 3 și 7 din Anexa 3^3 Criterii pentru evaluarea dosarului de recrutare la OMAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, candidații vor depune, dacă este cazul, următoarele:
    - copii ale documentelor care atestă absolvirea de cursuri/alte forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs, în integralitatea lor, altele decât cele necesare pentru ocuparea postului (dacă este cazul), astfel:
    - organizate de instituții de formare ale M.A.I. ori ale celorlalte instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    - organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământul public sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către M.A.I.;
    - organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați din învățământul public sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către candidat.
    Documentele menționate vor fi însoțite de o declarație pe propria răspundere a candidatului cu privire la forma de organizare și suportarea costurilor pentru fiecare dintre cursuri/formele de pregătire.

    Realizările deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activităţii/ imaginii instituţiei, dacă este cazul, se prezintă de către candidat sub formă de raport personal, adresat către comisia de concurs, însoțit de documente justificative.

  5. Toate documentele vor fi transmise conform Graficului desfășurării concursului, scanate lizibil, în integralitatea lor, în format .pdf, la adresa de e-mail concurs1@isujbv.ro. Atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb.

Date de contact:
  1. - telefon 0268/428888
    - interior 27129, 27130
    - e-mail concurs1@isujbv.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs - comandant detașament I - Det 1 Bv.pdf - Adăugat la: 19.02.2024, ora 15:32
Fișiere anunț:
  1. Model - Model CV - Model - CV.docx - Adăugat la: 19.02.2024, ora 15:11
  2. Model - Cerere de înscriere - Anexa 2 Cerere de inscriere.doc - Adăugat la: 19.02.2024, ora 15:12
  3. Model - Declarație de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare - Anexa 3 Declaratie.doc - Adăugat la: 19.02.2024, ora 15:13
  4. Anexa 1 Tematica si bibliografie.pdf - Adăugat la: 19.02.2024, ora 15:32
  5. Anunț - 983-Comandant detașament I - Detașamentul 1 de Pompieri Brașov - Comandant detașament I - Detașamentul 1 de Pompieri Brașov.pdf - Adăugat la: 27.03.2024, ora 16:11
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunț planificare evaluare psihologică - Anunt evaluare psihologica_cdt det I_BV1.pdf - Adăugat la: 06.03.2024, ora 8:20
  2. Anunț - Anunț rezultat evaluare psihologică - Anunt rezultat evaluare psihologica cdt det I_BV1.pdf - Adăugat la: 18.03.2024, ora 14:08
  3. Rezultate probă - Tabel rezultate obținute la proba ”Evaluarea dosarelor de recrutare” - Tabel rezultate proba evaluare dosar recrutare cdt det I_BV1_.pdf - Adăugat la: 19.03.2024, ora 11:33
  4. Rezultate probă - Tabel rezultate finale proba ”Evaluarea dosarelor de recrutare” - Tabel rezultate FINALE proba evaluarea dosarelor de recrutare CDT DET I_ BV1.pdf - Adăugat la: 20.03.2024, ora 15:36
  5. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la proba ”Interviu” - Tabel rezultate proba interviu CDT DET BV1.pdf - Adăugat la: 26.03.2024, ora 15:59
  6. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel rezultate FINALE concurs CDT DET I_BV1.pdf - Adăugat la: 27.03.2024, ora 16:11