Postat la data de: 21.05.2024, ora 16:48

Încadrare directă/Rechemare în activitate - ofițer specialist principal II- Structura de Securitate

Inspectoratul General al Jandarmeriei organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 201/a - Ofițer specialist principal II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.General al Jandarmeriei - Structurii de Securitate (nivel birou), jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Structura de securitate
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
    *Se vor respecta prevederile punctului 2, litera B, alin (2) din cuprinsul Anexei nr. 14 la Ordinul M.A.I nr. 177/2016, privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare, în cuprinsul fișei postului la gradul militar ,,se trece limita minimă a gradului militar necesar pentru ocuparea postului, avându-se în vedere prevederile din statul de organizare al unității și legislația în vigoare”
  • pregătire de bază: Studii universitare de licență ciclul I Bologna sau studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență în unul din domeniile cuprinse în ramura de știință: Matematică (specializarea Matematică informatică), Informatică, Fizică (specializarea Fizică informatică), Chimie (specializarea Chimie- Informatică), Inginerie electrică (specializările inginerie electrică și calculatoare, Informatică aplicată în energie electrică), Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, Calculatoare și tehnologia informației, Ingineria sistemelor, Științe inginerești aplicate (specializările Informatică industrială și Matematică și informatică aplicată în inginerie), Ingineria materialelor (specializarea Informatică aplicată în ingineria materialelor), Științe administrative (specializarea Administrație publică – brevet de ofițer armă/ serviciul comunicații și informatică specialitatea militară transmisiuni), Științe militare, informații și ordine publică ( specializările Managementul sistemelor de comunicații militare și Managementul organizației – brevet de ofițer în armă/ serviciul comunicații și informatică, specialitatea militară transmisiuni), Cibernetică, statistică și informatică economică ( specializările Cibernetică economică și Informatică economică), Contabilitate (specializarea Contabilitate și informatică de gestiune).
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Certificat de securitate nivelul Strict Secret de Importanță Deosebită, certificat de securitate NATO tip A, nivel NATO SECRET, certificat de securitate UE, nivel EU SECRET/ SECRET UE, precum și delegație specială de control și mandat de control (se obțin după numirea în funcție).
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: a) Evaluarea sistemelor – dezvoltare bună;
    b) Rezolvarea problemelor complexe – dezvoltare bună;
    c) Receptivitate la probleme – dezvoltare bună;
    d) Gândire critică - dezvoltare bună;
    e) Instalare - dezvoltare bună;
    f) Instruire - dezvoltare bună;
    g) Coordonare - dezvoltare bună;
    h) Luarea deciziilor - dezvoltare bună;
    i) Comprehensiune - dezvoltare bună;
    j) Fluența ideilor - dezvoltare bună;
    k) Originalitate - dezvoltare bună;
    l) Raționament deductiv - dezvoltare bună;
    m) Raționament inductiv - dezvoltare bună;
    n) Atenție selectivă - dezvoltare bună;
    o) Atenție distributivă - dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: a) Perseverență - dezvoltare bună;
    b) Inițiativă - dezvoltare bună;
    c) Cooperare - dezvoltare bună;
    d) Autocontrol - dezvoltare bună;
    e) Toleranță la stres - dezvoltare bună;
    f) Adaptabilitate/ flexibilitate - dezvoltare bună;
    g) Responsabilitate – dezvoltare bună;
    h) Atenție la detalii - dezvoltare bună;
    i) Integritate - dezvoltare bună;
    j) Gândire analitică - dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să își poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz – apt psihologic pentru funcția ocupată, la încadrare și la evaluările periodice.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
14.06.2024, ora 23:55
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. Adeverință (pentru cadrele militare în rezervă)
    Eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă, în care să fie menționate perioadele de activitate și funcțiile îndeplinite, motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă, arma și specialitatea militară pe care a dobândit-o.
  22. Dosarul se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, la adresa de căsuță poștală indicată în secțiunea „Date de contact”

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

  5. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate ulterior, prin postarea în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului”.

  6. Examinarea medicală de către structurile de specialitate ale M.A.I. se realizează exclusiv pentru candidatul declarat „admis”.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Evaluarea psihologică de către structurile de specialitate ale M.A.I. se realizează exclusiv pentru candidatul declarat „admis”.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului a numelui și a prenumelui candidatului și se vor transmite la adresa de căsuță poștală indicată în prezentul anunț.

  5. Nota acordată după soluționarea contestației la proba scrisă rămâne definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi obțin aceeaşi notă, iar concursul a constat şi în susţinerea unei probe eliminatorii care se evaluează cu note, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare notă la aceasta. În situaţia în care au fost susţinute mai multe probe eliminatorii care se evaluează cu note, este declarat „admis” candidatul care a obţinut nota finală cea mai mare, stabilită ca medie aritmetică a notelor la aceste probe. În situaţia în care concursul a constat doar în susţinerea probei scrise, fără susţinerea unei probe eliminatorii care se evaluează cu note, precum şi atunci când cele 2 criterii menționate anterior au fost aplicate, dar situaţia de egalitate se menţine, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  9. Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  10. Pentru cadrele militare în rezervă, copia livretului militar, precum și adeverința prevăzută la punctul 21 din cadrul secțiunii „Dosar recrutare” sunt obligatorii.

  11. Candidații trebuie să nu fi atins la data desfășurării concursului vâsrta standard de pensionare, așa cum este prevăzută în Legea nr. 223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.

Informații suplimentare:
  1. Candidatului declarat «admis» la concursul pentru ocuparea unei funcții de execuție prin încadrare directă sau rechemare în activitate i se acordă gradul militar și este numit în funcție numai dacă este apt din punct de vedere medical, fizic și psihologic. De asemenea, trebuie să aibă un comportament corespunzător cerințelor de conduită admise şi practicate în societate, să nu aibă antecedente penale, cu excepția situaţiei când a intervenit reabilitarea și să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni. Motivarea deciziilor bazate pe considerente de ordine publică sau securitate naţională nu se comunică.

  2. Candidatul declarat „admis” la concurs este înștiințat în scris cu privire la emiterea actului administrativ de acordare a gradului militar. Acesta are obligația de a se prezenta la post în termen de maximum 30 de zile de la data înștiințării.

  3. În perioada alocată conform graficului de concurs pentru constituirea dosarului de recrutare, candidații vor transmite, pe adresa de căsuță poștală indicată, documentele prevăzute în prezentul anunț. Pentru o identificare facilă, este de preferat ca documentele să fie în format pdf., iar denumirea acestora să fie alcătuită din numele și prenumele candidatului.

  4. În ceea ce privește locul, datele și orele de desfășurare a probei de concurs pot surveni modificări, în raport de numărul candidaților și activitățile specifice organizatorice ce pot apărea independent de voința organizatorilor.

  5. După transmiterea cererii de înscriere la concurs, prin intermediul căsuței poștale utilizată pentru transmiterea acesteia, candidaților li se va comunica numărul de înregistrare al cererii, acesta devenind cod unic de identificare ce va fi utilizat ca alternativă în prelucrarea datelor personale pe întreaga procedură de concurs.

  6. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) la Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, proba de concurs test scris va fi înregistrată/supravegheată audio/video.

  7. În situația în care documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  8. Recrutarea în vederea rechemării în activitate are drept scop identificarea și atragerea persoanelor care au calitatea de cadre militare în rezervă, care corespund condițiilor legale și criteriilor specifice pentru ocuparea posturilor vacante.

  9. Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea și atragerea persoanelor care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice și cerințele pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/polițist.

  10. La transmiterea documentelor constitutive ale dosarului de recrutare candidații nu vor folosi servicii de stocare de tip Cloud.

Date de contact:
  1. Adresa de căsuță poștală pentru transmiterea documentelor referitoare la concurs este recrutare6@jandarmeriaromana.ro
    Informații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține la Direcția Resurse Umane a Inspectoratului General al Jandarmeriei Române cu sediul în municipiul București, strada Jandarmeriei nr. 9 – 11, sectorul 1 sau pe pagina oficială de internet.

Grafic concurs:
  1. 1.1. Grafic HUB.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 14:59
Fișiere anunț:
  1. 0.1 Tematica si Bibliografie HUB.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 14:53
  2. Model - CERERE - 0.3 Cerere participare concurs.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:02
  3. Model - DECLARAȚIE - 0.4 Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:02
  4. Model - CONSIMȚĂMÂNT - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:03
  5. Model - TABEL - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:03
  6. Model - ADEVERINȚĂ - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:04
  7. Model - CONSIMȚĂMÂNT - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:04
  8. Model - CV - CV.docx - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:05
  9. Model - ÎNDRUMAR - 0.5 Îndrumar autobiografie.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 15:05
  10. Anunț - 2196-Încadrare directă/Rechemare în activitate - ofițer specialist principal II- Structura de Securitate - Încadrare directă/Rechemare în activitate - ofițer specialist principal II- Structura de Securitate.pdf - Adăugat la: 10.06.2024, ora 11:51
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunț pentru îndrumarea candidaților în constituirea dosarului de recrutare. - 2. Anunț - îndrumare candidați HUB.pdf - Adăugat la: 22.05.2024, ora 11:55
  2. Anunț - Modificare Grafic Concurs - Anunț modificare Grafic Concurs .pdf - Adăugat la: 03.06.2024, ora 14:44
  3. Anunț - Anunț modificare dată susținere probă scrisă - 4. Anunț modificare grafic - test scris HUB.pdf - Adăugat la: 17.06.2024, ora 12:31
  4. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Listă - 6. Lista candidaților HUB.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 10:12
  5. Anunț - Anunț modificare dată susținere concurs - 7. Anunț modificare grafic - test scris HUB.pdf - Adăugat la: 03.07.2024, ora 10:22