Postat la data de: 25.06.2024, ora 20:35

Concurs Incadrare directa - ofiter principal II la Structura Financiar

Inspectoratul de Politie Judetean Galati organizează:
| concurs - încadrare directă |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 142 - ofițer principal II prevăzut cu gradul de Subcomisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Galati - Financiar, jud. GL, MUNICIPIUL GALATI, Domeniu de activitate: Financiar-contabil
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Pentru a participa la concursul cu recrutare prin încadrare directă, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;(*)
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (**)
h) să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; (***)
m) prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu dobândeşte un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă.

(*) Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.

(**) Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.

(***)Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de polițist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Pentru a participa la acest concurs, polițistul căruia i-au încetat raporturile de serviciu trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; (*)
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (**)
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; (***)
m) dacă prin reîncadrare, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu dobândeşte un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă;
n) nu le-au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art. 69 alin. (1) lit. a), c), g)-i), k), l) şi n) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare. (****)

(*) Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiei, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.

(**) Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.

(***) Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.

(****) „a) la împlinirea vârstei şi a celorlalte condiţii necesare pensionării în sistemul public de pensii pentru instituţiile din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
c) la împlinirea limitei de vârstă în grad profesional;
g) la destituirea din poliţie;
h) la acordarea calificativului nesatisfăcător, de două ori;
i) când este condamnat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, cu excepţia cazurilor în care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere sau amenzii penale pentru infracţiuni săvârşite din culpă, pe baza aprobării persoanelor care au acordat gradele profesionale prevăzute la art. 15;
k) când nu promovează examenul de definitivare prevăzut la art. 21 alin. (5);
l) când s-a stabilit că a fost încadrat în mod fraudulos în poliţie, chiar dacă aceasta situaţie a fost depistată ulterior;
n) când poliţistul nu a susţinut, din motive imputabile, evaluarea psihologică în termen de 3 luni de la data suspendării raportului de serviciu în condiţiile art. 27^25 lit. h).”
(n.n. „art. 27^25 – (1) Raportul de serviciu al poliţistului se suspendă de drept în următoarele situaţii: (…) h) nu susţine evaluarea psihologică care se efectuează periodic, la reluarea activităţii, la solicitarea comisiilor de expertiză/evaluare a capacităţii de muncă sau când este dispusă ca urmare a constatării motivate a existenţei unor indicii comportamentale temeinice care ar putea reclama necesitatea examinării psihologice;”)


ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de polițist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Pentru a participa la acest concurs, în vederea transferului din cadrul instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; (*)
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (**)
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; (***)


(*) Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiei, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.

(**) Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.

(***) Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.


Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: subinspector de poliție
  • pregătire de bază: - studii universitare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă/ echivalentă într-unul din următoarele profiluri/ specializări/ domenii de știință,artă,cultură/domenii: economic/economie / științe economice, management, administrație publică, contabilitate și informatică de gestiune,
    finanțe și bănci, economie generală, economia agroalimentară, cibernetică economică, statistică și previziune economică, informatică economică, economia comerțului, turismului și serviciilor, marketing, relații economice internaționale, economia întreprinderii, administrarea afacerilor sau științe militare, informatii și ordine publică

    sau
    - studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna) absolvite cu diplomă de licență, ramura de știință: științe economice sau științe militare, informații și ordine publică.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: să aibă sau să obțină autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu, cu obligaţia de a respecta confidenţialitatea acestora (pentru activităţi ce necesită acces temporar se va autoriza la nivelul stabilit).
  • vechime în muncă/din care în MAI: nu este necesara
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 1 an
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilităţi de comunicare şi relaţionare atât la nivel intergrupal cât şi intragrupal;
    - capacitatea de a se exprima (oral şi în scris), clar şi coerent – dezvoltare foarte bună;
    - gândire analitică şi conceptuală – dezvoltare foarte bună;
    - flexibilitate în gândire – dezvoltare foarte bună;
    - spirit de observaţie - dezvoltare foarte bună;
    - spirit inovativ - dezvoltare foarte bună;
    - aptitudini de planificare şi organizare a activităţii– dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de analiză şi sinteză – dezvoltare foarte bună;
    - stăpânire de sine (aptitudinea de a se comporta echilibrat, fără excese sau izbucniri emoţionale) – dezvoltare foarte bună;
    - rezistenţă la acţiunea factorilor stresori - dezvoltare foarte bună.
  • atitudini necesare/comportament: - Atitudine pozitivă faţă de muncă: interes profesional, conştiinciozitate, rigurozitate, exigenţă, perseverenţă, solicitudine, curaj în asumarea responsabilităţii, adaptabilitate, spirit de iniţiativă în muncă - dezvoltare foarte bună;
    - Atitudine faţă de alţii: obiectivitate, cooperare, sociabilitate, corectitudine, sinceritate, disponibilitatea de a lucra în echipă - dezvoltare foarte bună;
    - Alte atitudini necesare: devotament şi loialitate faţă de instituţie, tact, comportament echilibrat - dezvoltare foarte bună;
    - Trăsături pozitive de caracter: respectarea eticii şi deontologiei profesionale, integritate morală (conduită morală ireproşabilă în relaţiile de serviciu şi în societate), prestanţă, discreţie - dezvoltare foarte bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt pentru profesia de poliţist
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este necesară vechime în specialitatea studiilor.
  • definirea sumara a atributiilor postului: • In mod permanent, in majoritatea duratei normale a timpului de munca,inregistreaza si verifica modificarile de salarii conform dispozitiilor de personal pentru salariatii institutiei, prin programul DGFSAL,
    • Verifica pontajele privind acordarea orelor de noapte si sporul pentru conditii grele cu dispozitiile sefului inspectoratului de acordare a acestora.
    • Verifica si calculeaza fondul lunar de timp in cazul pontajelor pentru acordarea sporului de antena in situatia in care nu s-a lucrat luna completa.
    • Verifica listarile situatiilor privind orele de noapte si sporul pentru conditii grele prin confruntarea cu pontajele existente.
    • Verifica retinerile din salarii, respectiv: calculul pensiilor alimentare si a taxei de mandat aferente, cotizatiilor la IPA, Politie Galateana, Asociatia Sportiva Danubius, cotizatii CAR, Asirom, rate locuinte serviciu, cotizatii CNP, SNPPC, Pro lex precum si diverse retineri impuse prin titluri executorii de catre executorul judecatoresc.
    • Intocmeste si elibereaza adeverinte de salariu solicitate de cadre existente in plata.
    • Intocmeste ordinelor de plata reprezentand retinerile ce trebuie virate la beneficiar, salariile si normele ce trebuie virate pe carduri precum si datoriile ce trebuie virate la stat;
    • Verifica viramentele si le confrunta cu cu suma existenta in cadrul borderoului de retineri si implicit a centralizatorului de salarii;
    • Intocmeste situatiile anexe a cardurilor la diverse banci comerciale.
    • Intocmeste si verifica centralizatorul lunar al statelor de plata.
    • Intocmeste nota contabila cu salariile, necesarul de credite pentru plata salariilor, executia bugetara a drepturilor banesti si situatia efectivelor de plata.
    • Intocmeste declaratiile lunare privind: impozitul pe salarii, C.A.S.S., C.A.S., F.N.U.A.S.S., somaj.
    • Calculeaza CASS 5,5% pentru persoanele aflate in arest preventiv si intocmeste viramentului in acest sens.
    • Calculeaza si achita drepturile castigate prin hotarari judecatoresti (spor de fidelitate, prime de vacanta) precum si a ratele de inflatie ori de cate ori este nevoie.
    • Intocmeste borderoul cu pensiile alimentare pentru expedierea la destinatie a sumelor retinute cu aceasta destinatie.
    • Intocmeste adeverinte cu veniturile lunare individuale pentru personalul existent in plata cat si pentru cadrele trecute in rezerva in anii anteriori, in vederea calcularii pensiei respectiv recalcularii acesteia, cu ajutorul programului DGFADEV,
    • Claculeaza ori de cate ori este nevoie diferente salariale, diferente pentru norma de hrana,etc.
    • Calculeaza si verifica diminuarile din salariu pentru cei sanctionati sau suspendati.
    • Intocmeste lunar declaratia pentru Casa de pensii privind contributia individuala a salariatilor civili la fondul de pensii.
    • Tine evidenta dosarelor fiscale cu documentele justificative necesare pentru persoanele aflate in intretinere si verifica deducerile din impozit.
    • Opereaza sumele reprezentand naveta si ordinele de serviciu si intocmeste liste de banci precum si ordinele de plata aferente.
    • Verifica cu serviciul MRU elementele de salariu prin punctaj periodic .
    • Intocmeste necesarul de credite lunar in conformitate cu dispozitiile emise pentru luna urmatoare si cu previziunile existente . Transmite acest necesar catre financiar.
    • Intocmeste executia bugetare lunara precum si situatia cu indicatorii in plata la sfarsitul unei luni.
    • Intocmeste si verifica devizele de calcul ale salariilor pentru fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli a institutiei.
    • Intocmeste registrul de viza de control financiar preventiv pentru titlul I.
    • Verifica statul de plata necesar pentru achitarea stimulentului si a indemnizatiei pentru cresterea copillului si vireaza pe card acestor sume.
    • Intocmeste dispozitiile de plata pentru sumele care se vor plati in numerar prin casierie.
    • Verifica prin sondaj modul de calcul a soldei de baza si a sporurilor care se vor achita.
    • Executa lucrari specifice pe linie de tutela profesionala, in conformitate cu legislatia in vigoare ;
    • Executa lucrari aparute ocazional in activitatea structurii financiar-contabile la solicitarea esaloanelor superioare.
    • Studiaza legislatia nou aparuta
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - incadrare directa + reincadrare + transfer
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

  21. Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. Declarație pe propria răspundere privind susținerea evaluării psihologice în ultimele 6 luni anterior derulării selecției.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
Perioada de desfășurare a examinării: 06.07.2024 - 10.07.2024
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (apt/inapt, aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție a agenților de poliție care îndeplinesc condițiile legale) vor completa în acest sens o declarație pe propria răspundere conform modelului anexat la rubrica Fișiere Anunț.

  6. Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (apt/inapt, aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție a agenților de poliție care îndeplinesc condițiile legale) vor completa în acest sens o declarație pe propria răspundere conform modelului anexat la rubrica Fișiere Anunț.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Va fi declarat „admis” la concurs candidatul care a obţinut nota cea mai mare la testul scris (cu condiția să fie minim 7,00) și care indeplinește cerintele de ocupare a postului.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea acestora se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare. Interviul se poate contesta.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Transmiterea documentelor care constituie dosarul de recrutare după data și ora prevăzute în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare care au mențiuni sau înscrisuri pe ambele părți se transmit scanate față-verso.

  9. Atenție! Copia carnetului de muncă/certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă sunt obligatorii pentru candidații care au sau au avut raporturi juridice de muncă.

Informații suplimentare:
  1. Documentele care necesită a fi completate (ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf. și transmise în format electronic.

  2. Toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de bacalaureat este scanată față verso) și este lizibil

  3. Este interzisă înscrierea prin fax, prin poștă, inclusiv poștă militară sau prin orice alte mijloace decât prin e-mail la adresa indicată în anunț, respectiv sursaexterna@gl.politiaromana.ro, astfel că cererile transmise în aceste moduri nu vor fi luate în considerare.

  4. Fiecare candidat înscris la concurs va primi un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi folosit pentru identificarea lui pe întreaga procedură de concurs.

  5. În următoarele 2 zile lucrătoare, ulterioară depunerii cererii de înscriere însoțită de documentația aferentă, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii, de pe aceeași adresă, respectiv sursaexterna@gl.politiaromana.ro, precizându-se numărul de înregistrare și codul atribuit candidatului

  6. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se poate adresa Serviciului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Galați la nr. de tel. 0236407000¬¬¬¬, int. 20114, 20119, iar în cazul în care situația nu s-a soluționat, are posibilitatea de a se prezenta fizic la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Galați din municipiul Galați, strada Brăilei, 200, județul Galați, în vederea clarificării.

  7. Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesar obținerea unor avize/autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor, iar acestea nu se obțin ulterior numirii în funcție, polițistul este eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii, potrivit art. 57 ind. 1 alin. 6 din Anexa nr. 3 la OMAI 140/2016.

  8. Candidatului declarat ,,Admis" și care îndeplinește condițiile legale de încadrare, i se va acorda gradul profesional prin raportare la prevederile legale în vigoare și va fi încadrat în funcția minimă prevăzută de lege corespunzătoare gradului profesional acordat, conform prevederilor Legii 360/2002 privind Statutul Polițistului, cu modificările și completările ulterioare.
    Persoanei care dobândește statutul de polițist prin încadrare directă sau transfer, potrivit art. 9, alin. 2 ind. 2, i se acordă gradul profesional în funcție de pregătirea sa și de vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, raportate la cerințele postului.
    Încadrarea polițistului se va face pe o perioadă de probă de 12 luni și nu i se vor putea modifica raporturile de serviciu prin delegare, detașare, mutare sau transfer, timp de cel puțin 2 ani de la numirea în prima funcție, cu excepție situației în care intervine reorganizarea unității.

  9. În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive ce țin exclusiv de persoana candidatului declarat ,,admis" sau acesta nu se prezintă la post în termenul de mai sus, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe locul următor, în ordinea descrescătoare a notelor obținute, cu condiția să fi obținut minimum nota 7.00.

  10. - Se impune verificarea permanentă şi atentă a paginii Hub.mai.gov.ro

  11. Adeverinţă eliberată de unitatea de proveniență, prevăzută la secțiunea dosar recrutare pct. 11 nu este necesară pentru poliţiştii care sunt încadraţi la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Galaţi sau la Secţia Regională de Poliţie Transporturi Galaţi

Date de contact:
  1. Adresa de e-mail: sursaexterna@gl.politiaromana.ro
    Telefon: 0236407215 ( interior - 20114 sau 20119)

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs - sursa externa.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:21
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  3. Model - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  4. Model - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  5. Model - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  6. Model - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  7. Model - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  8. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 16:48
  9. TEMATICĂ ȘI BIBLIOGRAFIE FINANCIAR.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:30
  10. Model - Declarație evaluare psihilogică agenți - Declarație testare psihologica pt agentii de politie.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:31
  11. Anunț - 2825-Concurs Incadrare directa - ofiter principal II la Structura Financiar - Concurs Incadrare directa - ofiter principal II la Structura Financiar.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 20:35
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - MODIFICARE CALENDAR DESFĂȘURARE CONCURS - grafic concurs NOU -FS.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 11:38
  2. Erată - Modificare criterii specifice participare concurs conform OUG 82 din 28.06.2024 - Erata.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 16:08