Postat la data de: 25.06.2024, ora 17:48

ANUNT TCO SERVICIUL CRIMINALISTIC

Inspectoratul de Politie Judetean Gorj organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 0227 - OFITER PRINCIPAL II prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Gorj - SERVICIULUI CRIMINALISTIC, jud. GJ, MUNICIPIUL TARGU JIU, Domeniu de activitate: Criminalistică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: SUBINSPECTOR DE POLITIE
  • pregătire de bază: studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare (sistem Bologna) absolvite cu diplomă de licenţă sau studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă
  • pregătire de specialitate: NU ESTE CAZUL
  • alte cunoştinţe: NU ESTE CAZUL
  • vechime în muncă/din care în MAI: NU ESTE CAZUL
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: NU ESTE CAZUL
  • vechime în funcţii de conducere: NU ESTE CAZUL
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 1 AN IN SPECIALITATEA CRIMINALISTICA
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: să dețină/să obţină autorizaţie/certificat pentru accesul la informaţii clasificate nivelul ,,secret de serviciu”
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - raționament analitic – minim nivel mediu de dezvoltare;
    - aptitudini verbale și de comunicare – minim nivel mediu de dezvoltare;
    - perceperea detaliilor – minim nivel mediu de dezvoltare;
    - spirit de observație – minim nivel mediu de dezvoltare;
  • atitudini necesare/comportament: stăpânire de sine;
    - atitudine pozitivă față de alții;
    - atitudine pozitivă față de muncă;
    - echilibru emoțional.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, conform baremelor medicale de angajare în M.A.I.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic conform baremelor psihologice ale M.A.I.
  • alte cerințe: NU ESTE CAZUL
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: NU ESTE CAZUL
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: NU ESTE CAZUL
  • vechime în funcţii de conducere în unități ale MAI: NU ESTE CAZUL
  • definirea sumara a atributiilor postului: Execută expertize şi constatări criminalistice, colaborează cu poliţiştii operativi din cadrul serviciilor, birourilor şi cei de la P. P. Comunale şi după caz, execută investigarea locului faptei în cauze deosebite.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 23:55
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. EVALUAREA PSIHOLOGICA SE VA REALIZA PANA LA DATA DE 10.07.2024

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Concursul va avea loc în data de 20.07.2024 și va consta în desfășurarea unui test scris-tip grilă, potrivit prevederilor art. 24, alin.1 și art. 25, alin.1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., care se înregistrează audio și/sau video. Publicarea rezultatelor la proba scrisă se va realiza în data de 20.07.2024.
    Ora și locul unde se va desfășura proba test scris se vor stabili, în funcție de numărul candidaților, și se vor comunica acestora prin postarea unui anunț ulterior pe pagina de intranet și internet a I.P.J. GORJ (gj.politiaromana.ro), la avizierul unității precum și prin postare pe H.U.B.- ul de servicii publice al M.A.I.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Perioada limită de depunere a eventualelor contestații - în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, respectiv 21.07.2024. Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale se va realiza în perioada 22 – 23.07.2024

Departajare:
  1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au obţinut aceeaşi notă la testul scris, departajarea acestora în vederea stabilirii candidatului declarat „admis” se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare. Dacă se impune organizarea interviului structurat pe subiecte profesionale pentru departajare, comisia de concurs va stabili şi comunica candidaţilor interesaţi graficul activităţilor şi alte informaţii necesare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Reguli privind înscrierea la concurs
    - documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresa de e-mail indicată mai sus (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral);
    - fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Popescu Ioan_act identitate, Popescu Ioan_cerere înscriere, etc.);
    - toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că, conținutul este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de licență este scanată față verso) și este lizibil;
    - toate documentele menționate mai sus vor fi transmise în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf. atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 50 MB;
    - e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoare formă: grad, nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: agent de poliție Popescu Ioan - Dosar de concurs – ofițer principal II Serviciul Criminalistic)
    Atenție! Documentele transmise de către candidat vor fi printate și prezentate comisiei de concurs pentru activitatea de validare/invalidare a candidaturilor. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs. Candidații poartă întreaga răspundere dacă transmit dosare de recrutare incomplete sau incorect întocmite.
    Fiecare candidat înscris la concurs va primi un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi folosit pentru identificarea lui pe întreaga procedură de concurs (afișare rezultate, etc.).
    Candidaţilor li se va transmite la adresa de e-mail indicată de către acesta în cererea de înscriere, un e-mail de confirmare a primirii cererii de înscriere la concurs, precizându-se codul unic de identificare.
    Validarea/invalidarea candidaturii este stabilită de către comisia de concurs în urma analizării dosarelor de concurs, iar rezultatul va fi comunicat prin postare pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliție Județean Gorj la adresa ”https://gj.politiaromana.ro – Secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs”, prin afişare la sediul Inspectoratul de Poliţie Judeţean Gorj și prin postare pe H.U.B.- ul de servicii publice al M.A.I.
    Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
    Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.
    În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    Departajarea candidaților să va realiza potrivit art. 2741 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului cu modificările și completările ulterioare, ”Candidații sunt declarați «admis» în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale sau, după caz, la testul scris, în limita numărului posturilor pentru care au candidat.”

  2. În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 360/2002, cu modificările și completările ulterioare, polițistului care intră în corpul ofițerilor de poliție în condițiile art. 9 alin. (2), i se acordă gradul profesional în funcție de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne, astfel:
    a) sub 5 ani - subinspector de poliție;
    b) între 5 și 10 ani - inspector de poliție;
    c) peste 10 ani - inspector principal de poliție.
    În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (8) și (9) din Legea nr. 360/2002, cu modificările și completările ulterioare, în situația în care polițistului i s-ar acorda un grad profesional mai mare decât în condițiile art. 21 alin. (5), acestuia i se acordă gradul profesional în funcție de pregătirea sa și de vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, raportate la cerințele postului. Astfel, personalului care a lucrat efectiv înainte de încadrare în specializările prevăzute în fișa postului, i se acordă grade profesionale în raport cu vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, după cum urmează:
    - la un stagiu de până la 5 ani - subinspector de poliție;
    - la un stagiu între 5 și 7 ani - inspector de poliție;
    - la un stagiu între 8 și 10 ani - inspector principal de poliție;
    - la un stagiu între 11 și 14 ani - subcomisar de poliție;
    - la un stagiu între 15 și 18 ani - comisar de poliție;
    - la un stagiu de 19 ani și peste - comisar-șef de poliție.
    Conform art. 21 alin. (7) din Legea nr. 360/2002, ofițerii de poliție proveniți din rândul agenților de poliție absolvenți cu diplomă de licență sau echivalentă ai instituțiilor de învățământ superior cu profil corespunzător specialităților necesare poliției se încadrează în funcții de execuție prevăzute în statele de organizare cu grade profesionale egale sau mai mari cu cel mult 3 trepte față de cele pe care le au.

  3. Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului șef al Inspectoratului de Poliție Județean Gorj și vor fi transmise la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Gorj - Serviciul Resurse Umane resurseumane@gj.politiaromana.ro până la data de 05.07.2024.

    Dosarele de recrutare vor fi constituite exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, până la aceeași dată, respectiv 05.07.2024, (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Gorj - Serviciul Resurse Umane resurseumane@gj.politiaromana.ro

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Gorj, int. 20113, în zilele lucrătoare

Grafic concurs:
  1. GRAFIC CONCURS.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:43
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:17
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:17
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:17
  4. expertize criminalistice_tematica_bibliografie_ 25.06.2024.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:41
  5. Anunț - 2854-ANUNT TCO SERVICIUL CRIMINALISTIC - ANUNT TCO SERVICIUL CRIMINALISTIC.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:48
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - precizari adeverinta resurse umane - precizari adeverinta resurse umane.docx - Adăugat la: 27.06.2024, ora 15:51
  2. Anunț - ANUNT MODIFICARE CALENDAR CONCURS - calendar modif.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 12:16