Postat la data de: 30.08.2024, ora 15:13
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs sef serviciu la Serviciul pentru Actiuni Speciale

Inspectoratul de Politie Judetean Bacau organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 193 - sef serviciu prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Bacau - SERVICIUL PENTRU ACTIUNI SPECIALE, jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Acțiuni speciale
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de poliție
  • pregătire de bază: - studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență sau echivalentă
    sau
    - studii universitare de licență ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna) absolvite cu diplomă de licență.
  • pregătire de specialitate: - studii postuniversitare sau studii superioare de licență absolvite anterior sistemului Bologna sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor funcției de bază.
  • alte cunoştinţe: - să îndeplinească baremele specifice categoriei de solicitare fizică specială și cele specifice instrucției tragerilor speciale.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - să dețină/ să obțină autorizaţie de acces la informaţii clasificate – secrete de stat, nivel «secret»;
    - să dețină permis de conducere autovehicule categoria B.
  • vechime în muncă/din care în MAI: să aibă vechime în muncă/ din care în MAI: minim 2 ani;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - manageriale (capacități organizatorice, oportunitatea și operativitatea în luarea deciziilor, capacitatea de previziune, de planificare, de coordonare și control);
    - rigurozitate, flexibilitate, exigență și fermitate, spirit critic, obiectivitate, hotărâre și promptitudine în luarea deciziilor;
    - capacitatea de inovare în activitate, fundamentată pe flexibilitate în gândire şi creativitate – dezvoltare bună;
    - aptitudini de planificare, decizionale, de coordonare – dezvoltare bună;
    - spirit de observaţie– dezvoltare bună;
    - atenție distributivă - dezvoltare bună;
    - atenție concentrată - dezvoltare bună;
    - capacitatea de a lucra la un nivel scăzut de supervizare – dezvoltare bună;
    - abilităţi de comunicare şi relaţionare la nivel intergrupal şi intragrupal – dezvoltare bună;
    - capacitate de a se exprima (oral şi scris) clar şi coerent – dezvoltare bună;
    - gândire analitică, conceptuală şi tactică – dezvoltare bună;
    - stăpânire de sine (aptitudinea de a se comporta echilibrat, fără excese sau izbucniri emoţionale) - dezvoltare bună;
    - rezistenţă la acţiunea factorilor stresori – dezvoltare bună;
    - abilităţi de utilizare a calculatorului – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: - loialitate (corectitudini şi devotament în îndeplinirea atribuţiilor, îndatoririlor şi sarcinilor de serviciu) dezvoltare bună;
    - asumarea responsabilităţii – dezvoltare bună;
    - flexibilitate şi adaptabilitate comportamentală – dezvoltare bună;
    - integritate morală – dezvoltare bună;
    - disponibilitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - obiectivitate (capacitatea de a fi imparţial, nepărtinitor în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi a celorlalţi) - dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic conform baremelor MAI
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: să aibă 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs/examen – 3 ani. (sau in specialități asimilate, conform Ghidului Specialităților Asimilate aprobat prin H.C.S. al I.G.P.R. nr. 43234 din 11.08.2021)
  • definirea sumara a atributiilor postului: - asigură planificarea, organizarea, desfășurarea, analiza și controlul îndeplinirii atribuțiilor, sarcinilor și responsabilităților personalului din subordine;
    - coordonează activităţile serviciului în scopul pregătirii misiunilor şi pentru asigurarea unei înalte capacităţi de intervenţie;
    - stabileşte măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii serviciului şi pentru remedierea neajunsurilor evidenţiate cu ocazia controalelor şi analizelor;
    - participă în mod direct la misiunile speciale ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
09.09.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  8. *Copie permis de conducere autovehicule categoria B
  9. *Adeverința eliberată de unitatea de proveniență
    Nu este necesară pentru poliţiştii care sunt încadraţi la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bacău

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 15.10.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul structurat pe subiecte profesionale are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor, atitudinilor şi motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor postului, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs.
    Interviul cuprinde, în principal, cu respectarea tematicii şi bibliografiei de concurs, subiecte prin care se solicită analiza unor situaţii specifice ori identificarea de soluţii la speţele profesionale prezentate. De asemenea, interviul poate să cuprindă elemente referitoare la capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului decizional, precum şi capacitatea managerială.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului șef al Inspectoratului de Poliție Județean Bacău și vor fi trimise online, la adresa de e-mail a Serviciului Resurse Umane: resurseumane@bc.politiaromana.ro, până la data de 09.09.2024, ora 16:00.
    Dosarele de recrutare vor fi transmise, până la aceeași dată, respectiv 09.09.2024, ora 16:00, exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Serviciului Resurse Umane: resurseumane@bc.politiaromana.ro.
    Documentele vor fi transmise într-o arhivă cu numele candidatului, iar dimensiunea acesteia nu trebuie să depășească 50 MB.
    La rubrica ”Subiectul e-mailului” fiecare candidat va trece numele și prenumele lui, precum si funcția la care dorește să se înscrie. Exemplu: "Ion Alexandru – șef serviciu la S.A.S.".
    Atenţie! După data limită de înscriere, respectiv data de 09.09.2024, ora 16:00, nu se vor mai efectua înscrieri.
    Este interzisă înscrierea la concurs precum și transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin orice altă modalitate decât cea în format electronic scanat, la adresa de e-mail resurseumane@bc.politiaromana.ro indicată, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situația adoptării altei modalități decât cea reglementată în prezentul paragraf.
    Fiecare candidat înscris la concurs va primi un cod unic de identificare (numărul de înregistrare al cererii la I.P.J. Bacău – Serviciul Resurse Umane), ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi folosit pentru identificarea lui pe întreaga procedură de concurs (afișare rezultate, etc.).
    Candidaţilor li se va transmite la adresa de e-mail indicată de către aceștia, un e-mail de confirmare a primirii cererii de înscriere la concurs, precizându-se codul unic de identificare.
    Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
    Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.
    În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prevederile art. 57^1 alin. (5) din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 140/2016 se aplică în mod corespunzător, respectiv în cazul neîndeplinirii acestei condiții, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  2. Baremele specifice categoriei de solicitare fizică specială sunt prevăzute de O.M.A.I. nr. 154 /2004 privind activitățile de educație fizică și sport în M.A.I.
    Baremele specifice instrucției tragerilor speciale sunt prevăzute de Dispoziția I.G.P.R. nr. 40/2020 - Instrucțiunile de tragere ale Poliției Române

  3. Candidații vor depune la dosarul de recrutare, până cel târziu la data de 03.10.2024, ora 16:00, un document/înscris, eliberat după data publicării prezentului anunț, prin care să dovedească îndeplinirea baremelor specifice categoriei de solicitare fizică specială și celor specifice instrucției tragerilor speciale.

Date de contact:
  1. I.P.J. BACAU - Serviciul Resurse Umane, telefon 0234/202000, int. 20132

Grafic concurs:
  1. GRAFIC DESFASURARE CONCURS.pdf - Adăugat la: 30.08.2024, ora 8:15
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 30.08.2024, ora 7:24
  2. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 30.08.2024, ora 7:24
  3. Model - Cerere înscriere - RAPORT INSCRIERE CONCURS.docx - Adăugat la: 30.08.2024, ora 8:18
  4. Model - Declaratie acceptare inregistrare audio-video - DECLARATIE ACCEPTARE INREGISTRARE AUDIO VIDEO.docx - Adăugat la: 30.08.2024, ora 8:19
  5. TEMATICA sef SAS.pdf - Adăugat la: 30.08.2024, ora 14:49
  6. Anunț - 5245-Concurs sef serviciu la Serviciul pentru Actiuni Speciale - Concurs sef serviciu la Serviciul pentru Actiuni Speciale.pdf - Adăugat la: 30.08.2024, ora 15:13
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Planificare evaluare psihologica - 2024_IPJBC_ANUNT_planificare_psihologic.doc - Adăugat la: 13.09.2024, ora 9:11
  2. Anunț - Invalidare concurs - INVALIDAREconcurs.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52