Postat la data de: 01.07.2024, ora 12:04

Ofițer specialist II - Compartimentul Management Resurse Umane și Organizare

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Vaslui organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 14 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Vaslui - Compartimentul Manangement Resurse Umane și Organizare din cadrul Serviciului Resurse Umane, jud. VS, MUNICIPIUL VASLUI, Domeniu de activitate: Resurse umane
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent;
  • pregătire de bază: Studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare) în unul din domeniile fundamentale: Știinţe sociale sau Știința sportului și educației fizice;
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul;
  • alte cunoştinţe: Cultură generală bogată, cunoştinţe generale din domeniul managementului resurselor umane şi în special al sistemului resurselor umane în M.A.I. şi Jandarmeria Română;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la documente clasificate nivel „Secret” , obţinută după numirea în funcţie (neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informaţii clasificate atrage schimbarea din funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 1 lună;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Aptitudini de organizare, coordonare și planificare : dezvoltare bună;
    - Capacitate de analiză şi sinteză: dezvoltare bună;
    - Capacitate de a comunica şi competenţă în redactare: dezvoltare bună;
    - Capacitate de adaptare si percepţie socială: dezvoltare bună;
    - Abilităţi în utilizarea echipamentelor informatice: dezvoltare bună;
    - Abilităţi de comunicare şi relaţionare - dezvoltare bună;
    - Rezistenţă psihofizică : dezvoltare bună;
    - Reactivitate la stimuli, spirit de observaţie: dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: - Respectarea prevederilor legale, a normelor de etică şi deontologie profesională: dezvoltare bună;
    - Responsabilitate şi spirit de iniţiativă: dezvoltare bună ;
    - Obiectivitate (atitudine imparţială şi nepărtinitoare în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi): dezvoltare bună;
    - Discreţie (păstrarea confidenţialităţii datelor şi documentelor de uz intern): dezvoltare bună ;
    - Loialitate (corectitudine şi devotament în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu): dezvoltare bună;
    - Obiectivitate (atitudine imparţială şi nepărtinitoare în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi), exigenţă şi autodisciplină: dezvoltare bună;
    - Receptivitate şi spirit de echipă: dezvoltare bună ;
    - Preocupare pentru perfecţionarea calificării profesionale: dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic.
  • alte cerințe: -
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu sete cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul;
  • vechime în armă: Nu este cazul;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - întocmeşte şi actualizează documentele prevăzute de actele normative în vigoare privind activitatea de resurse umane (încadrare, mutare, promovare personal, modificare/încetare raporturi de serviciu) şi organizare structurală din Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Vaslui (şi gestiune personal aparținând I.J.J. Vaslui);
    - asigură gestionarea activităților pe linie de disciplină la nivelul unității;
    - asigură gestionarea activităților de recrutare a candidaților pentru admiterea în instituțiile de învățământ ale M.A.I.;
    - Coordonează activitatea personalului din compartimentul resurse umane în calitate de ofiţer specialist, execută activităţi specifice de resurse umane, de întocmire şi actualizarea documentelor prevăzute de actele normative în vigoare;
    - Răspunde de temeinicia şi legalitatea documentelor întocmite personal şi de cadrele din compartimentul resurse umane si organizare structurală;
    - Contribuie prin activităţi specifice prevăzute în ordinele şi instrucţiunile care reglementează activitatea compartimentului la realizarea misiunilor operative de intervenţie cu un grad ridicat de risc ori în condiţii de pericol deosebit;
    - Îndeplineşte atribuţiile şefului Serviciului Resurse Umane atunci când acesta lipseşte de la program.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de execuţie vacant, mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. 1. Cererea de înscriere și declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, se transmit, în perioada alocată pentru înscriere conform graficului de desfășurare a concursului, scanate lizibil, în integralitatea lor, la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeriavaslui.ro, în format PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb), inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
    2. După depunerea cererii de înscriere la concurs, și declaraţiei de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, la adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriavaslui.ro, candidaţii vor primi un e-mail de confirmare a primirii documentelor și li se va comunica numărul de înregistrare atribuit, precum şi codul unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora (conform Regulamentului ( U.E.) nr. 679/2016 ) privind Protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
    Prin depunerea cererilor/rapoartelor de înscriere la concurs, candidații își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, în condițiile prevăzute de Regulamentul ( U.E. ) nr. 679/2016 privind Protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și pentru ca proba de concurs să fie înregistrată audio-video. Cu această ocazie, candidații iau cunoștință despre faptul că aprobarea înscrierilor la concurs nu induce în mod obligatoriu participarea la acesta, care va fi aprobată numai după verificarea dosarului de recrutare de către comisia de concurs.
    3. Cererile transmise după data de 03.07.2024, ora 16.00. nu vor fi luate în considerare.
    4. Dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic, în volum complet şi corect întocmit şi se transmite pe adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriavaslui.ro, până la data de data de 12.07.2024, ora 14.00, cu respectarea strictă a următoarelor condiţii:
    - documentele pentru constituirea dosarului de recrutare se scanează în format PDF, în ordinea prevăzută în prezentul anunț şi se transmit printr-un singur e-mail; candidaţii trebuie să manifeste atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral şi să verifice, înaintea transmiterii, conţinutul documentului scanat format PDF, respectiv că acesta este lizibil şi scanat integral (corespunde cu documentul original, ex.: diploma de studii este scanată faţă-verso);
    - documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. copie cerere înscriere, copie CV, copie declarație, copie C.I., copie documente studii, copie adeverință, copie adeverință medicală etc.);
    - documentele care necesită a fi completate (ex. cererea de înscriere, declarație, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate;
    - la subiectul e-mailului se specifică numele, prenumele şi structura funcției pentru care candidatul dorește participarea la concurs (ex.:„POPESCU VIOREL_ OFITER SPEC.II-RU_VASLUI”);
    - transmiterea dosarului de recrutare pe email-ul unității se va face numai în volum complet (va cuprinde toate documentele constitutive prevăzute în prezentul anunț);
    - nu se acceptată transmiterea succesivă de e_mail-uri conținând documente ale dosarului de recrutare;
    - dosarul de recrutare trebuie să fie ataşat în e_mail-ul prin care se trimite, nefiind permisă transmiterea de link-uri către surse de stocare externe.
    5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmând doar recepția mail-ului nu și dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate!
    6. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Vaslui, interior 035/24535, în zilele lucrătoare, între orele 08.00 – 16.00, în scopul identificării de soluţii care să nu împieteze înscrierea candidaţilor la concurs.
    7. În conformitate cu prevederile art. 24 alin(1) la Anexa nr. 3 la Ordinul MAI 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare proba de concurs test scris va fi înregistrată/supravegheată audio/ video.
    8. Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la datele derulării activităților prilejuite de desfășurarea concursului , aceștia fiind obligați să se informeze prin verificarea permanent a secțiunii ,, Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din cadrul prezentului anunț de concurs ce se regăsește la secțiunea ,,Carieră MAI” a portalului de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) și a documentelor afișate la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Județean Vaslui, cu sediul în municipiul Vaslui, strada Călugăreni, nr. 100, Județul Vaslui.
    9. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr.3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.
    10. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și cele transmise la orice altă casuță poștală decât cea indicată, nu vor fi luate în considerare.
    11.Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, vizează doar maiștrii militari/subofițeri în activitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Date de contact:
  1. Date de contact:
    Adresa de e-mail la care vor fi transmise documentele :
    resurseumane@jandarmeriavaslui.ro
    Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la Inspectoratul de Jandarmi Județean Vaslui, Serviciul Resurse Umane, telefon 0235 / 312373, interior, 035 / 24535 de luni până vineri între orele 08.30-15.30.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfaurare concurs RESURSE UMANE_docx.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 10:15
Fișiere anunț:
  1. Tematica si bibliografia concurs - Comisia Centrala ofiteri RU 28_06_2024_docx.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 10:14
  2. Model - Cerere concurs - Cerere.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 11:01
  3. Model - C.V. - Curriculum Vitae.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 11:02
  4. Model - Declaratie confirmare condiții recrutare - Declaratie confirmare conditii recrutare.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 11:05
  5. Anunț - 3636-Ofițer specialist II - Compartimentul Management Resurse Umane și Organizare - Ofițer specialist II - Compartimentul Management Resurse Umane și Organizare.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 12:04
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.